Monday 24 July 2017

RAHSIA AMY MASTURA KEKAL CANTIK

Hai semua, haa... hari ni Anith nak bagitahu korang rahsia kecantikkan pelakon favourite Anith ni.

Sapa tak kenal dengan Amy Mastura kan? Sebut je nama dia mesti teringat babak pegang belon dalam cerita Putri Impian. Tapi, percaya tak korang kalau Anith bagitahu umur dia sekarang dah 47 tahun? 47 tahun beb. Maintan cantik sihat dan comel.

So Anith macam terfikir jugak la. Apa rahsia dan tips kecantikkan kak Amy kita ni? Lepas jenuh Anith tanya Google, Youtube, majalah Mangga, Intrend dan Wanita. Dapatla jugak Anith simpulkan beberapa tips yang kak Amy amalkan.

1. Bersederhana.

Bagi kak Amy, dia takde amalkan apa-apa rahsia pun. Setiap kali wartawan interview dia hanya bagitahu agar bersederhana dalam aspek kehidupan. Means that, kalau kita nak diet jangan sampai berlapar. Kalau kita nak bersenam jangan sampai badan tersiksa.

Hmmm.. bagi Anith la kan. Kak Amy ni memang jenis yang natural born beauty kot. So, dia tak perlu bersusah payah untuk cantik dan maintan kecantikkan dia. kan?

2. Pemakanan Yang Sihat.

Dalam temuramah dengan wartawan tu jugak, kak Amy bagitahu yang dia takde amalkan apa-apa petua tradisional. Dia cuma amalkan pemakanan yang sihat. Katanya, kalau nak makan nasi. Tak perlulah makan setiap hari(berbalik kepada konsep sederhana tadi).

3. Mengamalkan Vitamin.

Untuk kesihatan tubuh badan beliau, Kak Amy juga ada mengamalkan vitamin. Selain dari bersenam dengan alat senaman yang dibeli dirumah. So, dekat sini Anith nampak yang kak Amy ni memang pentingkan kesihatan tubuh badan lah.

No wonder dia boleh maintain kelansingan pada umur 47 tahun. Apa pun Anith doakan semoga kehidupan kak Amy terus sukses.

 

No comments:

Post a Comment

TOP POST