Thursday 27 July 2017

KEBAIKKAN COLLAGEN POWDER SHAKLEE

Hai semua. Pernah dengar mengenai collagen?

Bohonglah kalau kata tak pernah. Anith rasa sejak tahun 2016 lagi ramai pakar kecantikkan samada dalam televisyen, radio dan majalah membincangkan kebaikkan collagen.

Dipendekkan cerita, collagen ni sebenarnya adalah stuktur protein yang terdapat dalam tubuh kita. Bertindak seakan tisu penyambung yang menambah keanjalan kulit, rambut kuku, ligamen, otot, tulang, gusi dan darah.


Secara amnya, collagen amat penting untuk kecantikkan kita. Hal ini kerana collagen membuatkan:-


  • Kulit lebih anjal
  • Kulit yang berseri
  • Kulit cerah, gebu dan sihat
  • Kedut wajah berkurangan dengan ketara
Jika anda inginkan semua di atas, collagenlah jawapannya!

Oh ya, kollagen bukan untuk kecantikkan sahaja tau. Malah ianya baik untuk kesihatan. Fungsinya seperti membaiki sendi, memulih penyakit saraf dan membuatkan tulang lebih sihat dan kuat.


Collagen dalam tubuh badan akan merosot seiring dengan peningkatan usia. berikut adalah tanda-tanda kekurangan collagen.


Manakala, paras collagen yang cukup dapat dilihat dengan jelas. Tanda-tandanya adalah seperti berikut.


  1. Kulit mendapat kelembapan yang cukup.
  2. Kulit kelihatan lebih tegang dan anjal.
  3. Otot dan tulang lebih kuat dan sihat.
  4. Tiada masalah sendi.
  5. Bertenaga setiap hari.
  6. Tidur yang lebih nyenyak.
Jadi, kenapa Anith memilih collagen powder dari Shaklee?

Okey, pertama sekali sebab 7 bahan premium yang ada di dalam Collagen Shaklee powder adalah selamat dan halal. Tidak seperti kebanyakkan collagen di pasaran yang sumbernya seakan was-was tanpa pensijilan KKM.

Sebab yang kedua kerana ianya dalam bentuk serbuk halus yang mudah disediakan dan senang diserap badan. Serbuk yang halus ini boleh dicampur ke dalam minuman seharian kita. Bahkan, rasanya yang lazat tidak menjejaskan rasa minuma kegemaran kita. Macam Anith, Anith suka minum dengan kordial Sunquick.

Sebab ketiga dan terakhir, Anith boleh rasa sendiri perubahan pada kulit wajah Anith. Anith rasa kulit wajah Anith lebih flawless, glowing dan gebu lepas pengambilan Collagen Powder ni tak sampai sebulan(start April haritu). Even biji kolestrol bawah mata Anith pun boleh kecut.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------
KALAU KORANG NAK TRY 

No comments:

Post a Comment

TOP POST